RD8 Transport Projekt BRNO PRO/SEMI-PRO

V Brně se konečně rozhodlo a bylo to napínavé
Týden po předposledním závodě v Mostě, si nikdo z jezdců a ani organizátorů neodpočinul, protože se jel poslední finálový závod skupiny SemiPro a PRO. Jak už tomu bývá několik let, tak nás přivítal Automotodrom Brno, kde se jel nejen finálový závod TransportProjekt Driftchallenge, ale i šampionátu CEZ. To opět přilákalo i jezdce z Maďarska, Polska, Rumunska, Německa a tudíž předpoklad zajímavých bojů byl zaručený. Organizátoři připravili pro obě skupiny samostatné tratě, aby se všichni dosyta vyjezdili a natrénovali na finálové battle.
Skupina SemiPro začala v sobotu ranním tréningem. Tentokrát ve stjném čase jako skupina PRO, jen SemiPro měli kvalifikace o trochu dříve, tak nikdo z jezdců neváhal a trénoval co bylo možné. Z registrovaných závdníků postupovalo do nedělních soubojů pouze 16 nejlpších a tak bylo jasné, že se všichni vynasnaží o nejlepší výsledek. To se opět potvrdilo. Brno jak už je zvykem nic neodpouští a zejména jezdcům s nižším výkonem stačí malá chybička a dobrý výsledek je v nenávratnu. To se bohužel i projevilo v kvalifikacích, kdy třeba Jan Hejda, díky výkonovému deficitu skončil až na 8.místě, ale naopak nováček Marek Karička Junior na 9., což je krásný výsledek. Nejelpším v kvalifikaci byl bojovnk i o titul mistra Dominik Kouba, který se celý závod modlil, aby motor jeho auta vydržel, druhý skončil David Mrlina, který stihl své auto po minulém závodě 100% opravit a Michal Šubrt vyjel třetí místo. Všichni tito vítězové zároveň bojují o titul mistrů.
Ve skuině PRO bylo ve startovní listině nekolik ostřílených maďarských závodníků a také se přijel ukázat Marco Zakouřl se svojí krásnou, ale značně opotřebouvanou Mdvojkou s V8turbo motorem. Ten s přehledem kvalifikaci vyhrál a ukázal všem, že jeho angažmá v evropských soutěžích nese ovoce a je oprávněné. Stejně tak ostřílený a zkušený Michal Reichert, ale tomu se bohužel v kvalilifikaci nevedlo díky technickým potížím a nakonec bral 7.pozici. Zato Stanislav Bezouška si po Mosteckém pódiu chtěl pocit výhry zopakovat a to se povedlo v podobě třetího místa, kdy na druhém skončil Szili Krizstian, který vodil svého nissana přesně jak porota chtěla.
Sobota tedy za námi a nic nebránilo vrhnout se do nedělních soubojů. Po lehkém tréningu, který trochu sice komplikovala ranní mlha, se do battle pustili SemiPro. Pavouk byl zajímavě rozdělen a zejména Domink Kouba a Michal Šubrt měli asi největší starosti, jak jeden nebo druhý dopadne. Překvapením závodu byl mladý slovenský jezdec Filip Dávid, který se svou nenápadnou E36 s motorem e46M3 ukázal konkurentům, že se s ním musí počítat a vybojoval třetí místo, před dalším překvapením Matyášem Krišbauem, kterého jeho v12 tlačila kupředu. Ve finále se potkal nakonec Dominik Kouba s Davidem Mrlinou, kdy nakonec Dominik zvítězil. Ovšem bohužel na celkové prvenství to stejně nestačilo, když ho v celkovém bodování pouze o 1 bod přeskočil Michal Šubrt, který závod dojel na 5.místě, v českém pořadí na 4.. Zejména Michalovo team a hlavně manželka, prožívala celý závod se zatnutými palci a nervozita nebyla jen vidět, ale dala se krájet. byl to krásný souboj do poslední vteřiny.
V kategorii pro to měl lídr šampionátu Michal Reichert trochu jedndušší. Stačilo mu postoupit do TOP16 a titul měl jistý. Ale to by nebyl závodník, aby si nechtěl vyjezdit pódium i zde a tak bojoval co to šlo a povedlo se. Bohužel ale díky logistické náročnosti okruhu, i přes veškerá opatření organizátorů, se nepovedlo závod a přesuny urchylit a tak po odjetí Top32 začala na okruh padat postupně tma. Odjelo se top16, s několika opakováními a nakonec se díky nemožnosti pokračovat dál závod ukončil před hranicí top4, do které se chtěl dostat i Krystián Morawietz, který bojoval se Standou Bezouškou. Nakonec mu ale v druhém opakování těsně podlehl a tedy celkové pořadí mohlo být rozděleno podle výsledku z kvalifikace. Nejlepší čtyřka závodu si rozdělila stupně vítězů tedy následovně. Bramborovou medaili získal Ferenc Hutter, třetí už jasný Mistr ČR Michal Reichert, druhý Stanislav Bezouška a nejvyšší stupeň obsadil Marco Zakouřil. Je veliká škoda, že se nemohl dojet závod celý, až do úplného konce, byly by to nádherné a rychlé souboje, ale bohužel ani Automotodrom Brno, ani organizátor, nechtěli riskovat nějaký karambol. I tak to byla nevídaná a úžasná podívaná.
Sezóna je tedy kompletně ukončená. Máme mistry všech kategorií a už nám nebrání nic, abychom je všechny mohli dekorovat. To se uskuteční v rámci DriftPárty, tentokrát v klumu PM Coctail&Music Club v Praze, 15.11.2019 od 19:00, kde se dozvíte i novinky na další zezónu a zvaní jsou samozřejmě všichni.
Driftu zdar a hurá do 2020.