Je to tady, už tento víkend se na plno rozjíždí sezóna 2018. Ukazatel v kalendáři totiž dorazil již k prvnímu „plnotučnému“ závodu, který otevírá tento ročník drift challange ve třídách PRO a SEMI-PRO. Pokud se podíváme do startovní listiny tak nejde jinak, než se těšit. Taková konkurence, kterou nabízí český šampionát + CEZ se totiž jen tak nevidí a na vítězství, potažmo stupně vítězů, může pomýšlet opravdu každý z přihlášených! Pojďme se tedy podívat přímo do „startovky“.

Z domácích jezdců je favoritem Marco Zakouřil, stejně tak jako jeho soupeři se již „zahřál“ na předchozích závodech. Z minulosti ale víme, že jeho cesta ke stupňům vítězů v Sosnové nebývá tak jednoduchá. Vzpomeňme si na předchozí ročníky, kdy se Marcovi podařilo například během jednoho závodu poškodit oba teamové závodní speciály, nebo situace, kdy bylo nutné na rychlo stahovat rezervní motor z teamového zázemí v Liberci. Marco je ale silný jezdec a stojí za ním silný team. Je také více než jasné, že se před domácími fanoušky bude chtít vytáhnout. Vidět bychom ho měli za volantem E39 coupe ale v teamovém zázemí už bude možná probíhat i představení nového závodního náčiní.

Ve startovní listině nechybí ani jména bratrů Bezouškových. Tento rok kluci sice nepřipravili žádné překvapení v podobě nového stroje, ale vidíme, že se do toho opravdu opřeli. Doufejme, že je to znamením jejich stabilní účasti v celém šampionátu. Standa i Láďa mají dostatek zkušeností, aby se pokusili ukořistit některé ze stupínků nejvyšších.

Kde jsou ty doby kdy výsledky Michaely Sacherové s tehdy novým Soarerem budili při nejmenším rozpaky. Z Míši se v průběhu několika sezón, i díky kvalitnímu zázemí rodinného teamu, stala zkušená a respektovaná závodnice a to i za hranicemi Čech! Podle prvních výsledků této sezóny je jasné, že Michaela nastupuje ve skvělé formě a jako jedna z favoritů. Musí se s ní počítat. Pokud ji některý ze soupeřů podcení, určitě na to tvrdě doplatí.

David Levička je připraven na start s novou technikou. Pod kapotu je místo atmosférického vidlicového osmiválce M5 nový agregát LS. Teoreticky by to neměla být taková změna, ale je více než nad sluce jasné, že David Sosnovu musí brát hlavně jako sbírání prvních zkušeností s přepracovaným autem. Případné body budou spíše bonusem než cílem.

Do celkových výsledků může také zasáhnout Jirka Kokeš. Hlavní otázkou jsou jeho nestabilní výkony a občasné absence v minulých sezónách. Jirka může být tedy „černým koněm závodu“. Že umí jezdit nemusí nikomu dokazovat, snad ho podrží technika a uvidíme ho minimálně v TOP 8.

Na startu také nebude chybět dvojka z Chotětova. Daniel i Michal budou jistě bojovat o semifinále. Nesmí je ale zradit jejich stroje. V paměti máme ještě rozebrané motory v servisním zázemí na stolu vedle závodního auta, to není nikdy pěkný pohled. Michal měl navíc ještě na poslední chvíli problémy s novou sekvenční převodovku. Bude tak muset i nadále řadit s klasickým háčekm a bez-synchronní „špajskou“. Nebojím se, že by ho to nějak limitovalo v jeho cíli stoupnout si na nejvyšší stupínek.

Velkým překvapením může být Michal Vychodil. V minulých sezónách předváděl opravdu neuvěřitelné a dech-beroucí jízdy. Stejně jako jemu i fanouškům bylo jasné, že jestli se chce posunout dále, je E36 s klasickou V8 už silně za hranou. Nedostatek výkonu vynahrazený Michalovým obrovským nasazením už tuhle sezónu nebude stačit. Michal se tedy společně s teamem vrhl na stavbu Nissana Skyline. Bohužel zatím tento vůz ze země vycházejícího slunce přináší Michalovi více starostí než radostí. Natrénováno zatím nemá v podstatě vůbec nic. Jednou zklamala elektronika, potom zase převodovka. Teď, na poslední chvíli před závodem, složil Michal novou, silnější, rychlostní skříň. Opravdovým testem bude tedy až páteční volný trénink. Nevýhodou pro Michala je, že se musí kompletně přeučit všechny návyky z atmosféry. Turbomotor je úplně jiná písnička a i při použití ALS či nižšího plnícího tlaku pro potlačení tubro-díry se začíná v podstatě od nuly.  Kdyby technika vydržela a Michal se pohyboval v TOP 8 byl by to krásný konec tohoto silného příběhu. Nebo spíš začátek ?

V partě přihlášených figuruje samozřejmě i David Mourek. David je velice přesným a kvalitním jezdcem. V Sosnové se mu navíc daří, pokud nezradí technika, mohl by si se svým vybroušeným stylem dojet minimálně pro účast v TOP 8. Jeho závodní stroj dostal přes zimu kompletní repas a převodovka, která Davidovi občas trochu pocuchala nervy, byla nahrazena novou.

Čeští jezdci to ale nebudou mít snadné. Do závodu se totiž přihlásili i silní zahraniční závodníci. Těšit se můžeme na výborného Marka Wartałowicze. Kde se tento Polák objevil, tam byl na stupních vítězů. Musí se taky počítat s Krystianem Morawietzem. Jeho Fiat Strada stále platí za velikou exotiku ve startovním poli. V českém mistrovství se už ukázali pěknými výsledky i Cezary Bohužel neuvidíme novou techniku Michal Rzoska. Doufejme tedy, že se Michal s novým strojem představí českým fanouškům alespoň v Hradci.  

Ve slovenské výpravě nenajdeme také žádná ořezávátka. Gabo (Gabriel Koczkáš) přijede do Sosny skládat reparát po loňském výpadku. Ve velké formě je i János Onódi. Těšit se můžeme i na nováčka ve třídě PRO Luboše Ďurina. Novinkou není pouze jeho přestup do nejvyšší kategorie ale také nová pohonná jednotka 2JZ GTE vvti - single turbo pod kapotou.

Německo reprezentuje zatím pouze jediné jméno, Alex Dorn. Při poslední sosnové se mu nedařilo, krom havárie měl i technické problémy. Doufejme, že se mu tento rok vyhnou a Alex bude moci využít potenciálu, jaký mu skýtá Nissan 350Z s osmi sty koňmi a točivým momentem 1000Nm.

Máme se na co těšit a já doufám, že se nás na oblíbeném autodromu u České Lípy sejde co nejvíc, abychom za-fandili českým jezdcům v boji se zahraničními soupeři. Budou to potřebovat. I když budeme opět nabízet přímý přenos na živo je to naprosto jiný level. Tak se zvedněte ze židlí a koukejte o víkendu do sosnové dorazit. 

 

Lukáš Strouhal